viernes, 30 de mayo de 2014

Una Cançó que arriba al cor.

Hi ha un video a la xarxa youtube amb dos joves cantants. Aquest nois s'han presentat a un concurs de talents a Gran Bretanya i la seva cançó ha fet que moltes persones s'emocionin. Ells canten en contra del bulling, i nosaltres hem volgut compartir aquest video amb tots vosaltes. A partir del minut 2:33 comença la cançó en anglés; per aixó, la nostra amiga i companya Ariadna Cañameras Vall, que també es filòloga i traductora d'anglés ens ha deixat la lletra en català.




"Tinc esperances"

Oh-oh-oh,
Vigila.
Oh, no,
ja hi som

Ajuda’m déu meu, em sento tan sol,
només sóc un nen, com puc fer-ho jo sol?
He plorat molt per fer aquesta cançó,
mirant d’encaixar, quin és el meu lloc?
Em llevo als matins i no vull sortir de casa
i la mama em pregunta per què sempre estic sol.
Tinc massa por per dir-ho, massa por per cridar
que de camí a l’escola no paro de suar.
Només sóc un nen i no vull amenaces.
Els meus guants són horribles, la meva vida un desastre,
els vostres insults em fan mal de debò.
Li vull dir a la mama,
però no li va bé amb el papa.
Em sento tan atrapat que no sé què fer.
Només vull anar a escola,
a aprendre i no a barallar-me,
sisplau, assetjadors, 
digueu-me què he fet.
Sabeu que no tinc pare,
visc amb la meva mare.

Tinc esperança, sí que en tinc,
esperança per l’avui.
Emporta’t aquesta cançó amb tu
i deixa que t’arrossegui
i tingues esperança, esperança,
i Ell t’obrirà una porta.
Sé que no és fàcil, però no passa res,
tu no perdis l’esperança.

Per què ho has d’espatllar tot?
No he demanat de néixer però ara he de pagar.
No tinc diners, agafa el que vulguis
i quan t’ho doni, regira’m la bossa.
Tinc tanta por quan em crides,
em pateges, em pegues i em llences a terra.
I quan et pregunto què he fet
em tornes a pegar i te’n rius de la meva mare!

Tinc esperança, sí que en tinc,
esperança per l’avui.
Emporta’t aquesta cançó amb tu
i deixa que t’arrossegui
i tingues esperança, esperança,
i Ell t’obrirà una porta.
Sé que no és fàcil, però no passa res,
tu no perdis l’esperança.

El que porto és el que tinc.
Semblo un sense llar amb tan poques coses.
Ep, senyor assetjador, ajuda’m sisplau,
sóc de carn i ossos, accepta’m sisplau.
Ei, senyor assetjador, no sé què puc fer,
no puc entendre què t’he fet.
Senyor assetjador, para un moment, sisplau,
cada dia de la vida em tornes a humiliar.

Tinc esperança, sí que en tinc,
esperança per l’avui.
Emporta’t aquesta cançó amb tu
i deixa que t’arrossegui
i tingues esperança, esperança,
i Ell t’obrirà una porta.
Sé que no és fàcil, però no passa res,
tu no perdis l’esperança.



No hay comentarios:

Publicar un comentario

Gràcies per comentar.